Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2012

ΔΟΕ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΙΣΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΦΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ «ΤΕΚΜΗΡΙΟΥ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ»





ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΙΣΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΦΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ «ΤΕΚΜΗΡΙΟΥ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ»


Η εγκύκλιος Φ. 277 / 412 / 144706 / Δ2 / 19-11-2012 του Υπουργείου Παιδείας, και σε εφαρμογή των διατάξεων του Νόμου 4093/2012, καλεί τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και προέδρους των Υπηρεσιακών Συμβουλίων να συντάξουν λίστα με ονόματα εκπαιδευτικών, οι οποίοι χωρίς άλλη διαδικασία θα τίθενται αμέσως σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας.  Με την εγκύκλιό του αυτή, το Υπουργείο Παιδείας απαιτεί άμεσα τη συλλογή στοιχείων (ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού, παράπτωμα, αριθμό πράξης ή παραπεμπτηρίου εγγράφου, ημερομηνία κοινοποίησης εγγράφων στον εκπαιδευτικό) όχι μόνο για πράξεις για τις οποίες έχει επιβληθεί η ποινή της προσωρινής ή οριστικής παύσης αλλά και για πράξεις που έχουν παραπεμφθεί σε Υπηρεσιακό Συμβούλιο αλλά εκκρεμούν ως προς την εκδίκασή τους. Δηλαδή, οι «προγεγραμμένοι» εκπαιδευτικοί δεν θα είναι μόνο εκείνοι, στους οποίους έχουν επιβληθεί ποινές οριστικής ή προσωρινής παύσης για τα πειθαρχικά παραπτώματα που αναφέρονται στο κείμενο του νόμου και της εγκυκλίου, αλλά κι' εκείνοι των οποίων οι υποθέσεις εκκρεμούν.

Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012

ΑΦΙΣΑ ΚΑΝΟΝΩΝ

Βασικοί κανόνες του Νηπιαγωγείου


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕΤΕΤΡΟΠΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΕ ΕΙΚΟΝΑ

Δυο προγράμματα για μετατροπές εικόνων και κειμένων πολύ πολύ χρήσιμα!!!!

1
http://www.online-convert.com/result/1a1af24d9e5177fec5365d0f351e7de3

2




3
Επίσης μπορείτε να αντιγράψετε το κείμενο και να το επικολλήσετε στη Ζωγραφική και από εκεί με δεξί κλικ αντιγραφή στις Εικόνες 

Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2012

Γνωριμία με τον Κινέζικο Πολιτισμό

 Με αφορμή την ιστορία του τάνγκραμ ταξιδέψαμε στην Κίνα.
Το Νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε η Κυρία Μπο
 Μας έδειξε στο χάρτη πού βρίσκεται η χώρα της
Ψάχνουμε κι εμείς να τη βρούμε
Το κινέζικο σκάκι.
Παλεύουν οι δράκοι, όποιος κυκλώσει τον άλλο νικάει
 παρατηρούμε φωτογραφίες από τη μακρινή Κίνα
Παιδιά με παραδοσιακά ρούχα
 Ομπρέλες από μετάξι και από μπαμπού.
χρησιμοποιούνται για τον ήλιο και τη βροχή.
Το μπαμπού αλείφεται με λάδι για να μην καταστρέφεται.
 Ο τίτλος του παραμυθιού
Προσπαθούμε να μαντέψουμε τι γράφει ο τίτλος 
Μαντεύουμε 



 Τι λέει άραγε το παιδάκι;
ΣΥΓΝΩΜΗ
ΔΕ ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΚΑΝΩ!!!



 Λέξεις στα κινέζικα

 Κούκλα με παραδοσιακά ρούχα.
-Γιατί στο γάμο φοράνε κόκκινα;
-Οι Κινέζοι αγαπούν το κίτρινο και το κόκκινο χρώμα. Το κίτρινο όμως είναι το χρώμα του βασιλιά.
Το κόκκινο προστατεύει τα σπίτια και τις οικογένειες από τους κακούς δράκους που φοβούνται αυτό το χρώμα.
 Η κυρία Μπο μας δείχνει πώς γράφονται οι αριθμοί
 Η λέξη ΒΑΣΙΛΙΑΣ-  το κεφάλι μιας τίγρης



Σχήματα και Φαντασία


Οι ομάδες με βάση το σχήμα που διάλεξαν αποφάσισαν τι μορφή θα του δίνανε 

Το τετράγωνο έγινε σπίτι

Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2012


Μια ημέρα από τη ζωή ενός αρχαίου Αθηναίου και μιας Αθηναίας!


Στην Αθήνα η μέρα αρχίζει όπως στη φύση, με την ανατολή του ήλιου. Στον Αθηναίο δεν άρεσε η τεμπελιά. Πλούσιος ή φτωχός, σηκωνόταν μόλις φώτιζε η μέρα. Αλλιώς ούτε ήταν δυνατό. Η ζωή της Αθήνας ήταν έτσι ρυθμισμένη, που εκείνος που θα επέτρεπε στον εαυτό του να τεμπελιάσει τις πρώτες ώρες της μέρας δεν θα βρισκε κανέναν στο σπίτι.

Η Ιστορία του Τάνγκραμ


Σύντομη Ιστορία του Tangram

Η πραγματική προέλευση του tangram είναι άγνωστη. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι το tangram ήταν ένα δημοφιλές παιχνίδι  στην Κίνα κοντά στην έναρξη του δέκατου ένατου αιώνα. Αυτό ακολουθήθηκε από μια τρέλα στην Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία, όπου ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια του δέκατου ένατου αιώνα.


Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ TANGRAM

Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2012

Πέντε πεδία εκπαιδευτικού έργου μπαίνουν στο μικροσκόπιο


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

Πέντε πεδία του εκπαιδευτικού έργου θα συνυπολογίζονται κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης δασκάλων και καθηγητών.

Πρόκειται, όπως αναφέρεται στην πρόταση, για υποσύνολα του συνολικού ενιαίου εκπαιδευτικού έργου. Ακολουθούν οι πέντε κατηγορίες πεδίων και η περιγραφή τους:
Η περιοδική αξιολόγηση συνδέεται με την επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη του εκπαιδευτικού και με υπηρεσιακές διαδικασίες του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως είναι η επιλογή στελεχών
Η περιοδική αξιολόγηση συνδέεται με την επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη του εκπαιδευτικού και με υπηρεσιακές διαδικασίες του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως είναι η επιλογή στελεχών
Πεδίο 1ο: Εκπαιδευτικό Περιβάλλον: (α) Διαπροσωπικές Σχέσεις και Προσδοκίες, (β) Παιδαγωγικό Κλίμα και (γ) Οργάνωση της σχολικής Τάξης. Το Πεδίο 1 για το Εκπαιδευτικό Περιβάλλον αναφέρεται στις ψυχολογικές, κοινωνικές και οργανωτικές συνθήκες που δημιουργούν τον κοινωνικό και φυσικό χώρο και χρόνο μέσα στο οποίο συντελείται η μάθηση και η ανάπτυξη στον κοινωνικό, επικοινωνιακό, συναισθηματικό, αξιακό, πολιτισμικό, πολιτικό, αλλά και στον γνωστικό τομέα.

Πώς θα βαθμολογούνται οι δάσκαλοι και οι καθηγητές


ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

«Φρένο» στις προαγωγές εκπαιδευτικών, στη διεκδίκηση θέσεων στελεχών εκπαίδευσης και κατ' επέκταση στη μισθολογική τους εξέλιξη για όσους δασκάλους και καθηγητές δεν κρίνονται θετικά από τις διαδικασίες αξιολόγησης, βάζει το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Σύμφωνα με την πρόταση της ομάδας εργασίας του υπουργείου Παιδείας που βρίσκεται στα χέρια του κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας ετησίως ή ανά δύο χρόνια ως προς το υπηρεσιακό τους έργο και από σχολικό σύμβουλο κάθε τέσσερα χρόνια για το παιδαγωγικό/διδακτικό τους έργο.
Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας ετησίως ή ανά δύο χρόνια ως προς το υπηρεσιακό τους έργο και από σχολικό σύμβουλο κάθε τέσσερα χρόνια για το παιδαγωγικό και το
Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας ετησίως ή ανά δύο χρόνια ως προς το υπηρεσιακό τους έργο και από σχολικό σύμβουλο κάθε τέσσερα χρόνια για το παιδαγωγικό και το διδακτικό τους έργο

Το σχέδιο νόμου για το ωράριο των νηπιαγωγών και την οργανικότητα των νηπιαγωγείων



Κατατέθηκε προς διαβούλευση το νομοσχέδιο που αφορά την οργανικότητα των Νηπιαγωγείων και το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών
Δημόσια Διαβούλευση
Σχέδιο Νόμου ««Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις»

Άρθρο 39: Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
6. α) Τα τρία πρώτα εδάφια της παραγράφου 5 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α’ 167) αντικαθίστανται ως εξής: «5. Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια έως και εξαθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό για κάθε εικοσιπέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από επτά (7). Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται ο αριθμός των μαθητών που αντιστοιχεί σε κάθε νηπιαγωγό.».
β) Στο άρθρο 12 του ν. 1566/1985 προστίθεται παράγραφος 7 ως εξής: «7. Για το ημερήσιο και εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία ισχύει η παράγραφος 8 του άρθρου 13 του παρόντος νόμου. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζεται το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, κατά ανάλογο τρόπο με των δασκάλων, καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του.».γ) Η ισχύς της περίπτωσης α) της παρούσης παραγράφου αρχίζει από 1η Αυγούστου 2013.

Πηγή: Ονειροπαγίδα

Μπορείτε να δείτε το σχέδιο στον παρακάτω σύνδεσμο.


http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1515

Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2012

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ








Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που αποτελεί το πλέον αποδεκτό κείμενο για τα ανθρώπινα δικαιώματα παγκοσμίως, υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου του 1989. Την έχουν επικυρώσει 191 κράτη, εκτός των ΗΠΑ και της Σομαλίας, και τα 54 άρθρα της καλύπτουν όλα τα δικαιώματα των παιδιών που χωρίζονται σε 4 τομείς: Δικαιώματα Επιβίωσης, Ανάπτυξης, Προστασίας και Δικαιώματα Συμμετοχής. Η επέτειος αυτή έχει καθιερωθεί και γιορτάζεται κάθε χρόνο ως Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού.



Στη σημερινή κρίση –οικονομική, πολιτική, κοινωνική, ηθική- που βιώνουμε όλοι , αυτοί που πλήττονται και αδικούνται περισσότερο είναι οι ευαίσθητες και αδύναμες ομάδες και μέσα αυτές είναι τα παιδιά και η νέα γενιά.

Σάββατο, 17 Νοεμβρίου 2012

Εποχές- Δημιουργία Ομάδων- Ομαδοσυνεργατική Μάθηση




ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΕΠΟΧΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥΣ                                               

Μέσα σ΄ένα κουτί έχω βάλει τις καρτελίτσες με τα σύμβολα των εποχών. Κάθε παιδί παίρνει  μια καρτέλα. με τη συνοδεία της μουσικής βρίσκει τα άλλα παιδιά που έχουν ίδια καρτέλα και κάθονται μαζί. Συζητάνε για την εποχή και ψάχνουν να βρουν με ποιο τρόπο θα παρουσιάσουν την εποχή τους χωρίς λόγια, έτσι ώστε να καταλάβουν τα υπόλοιπα παιδιά ποια εποχή παρουσιάζουν.



Τα παιδιά της Άνοιξης αποφάσισαν να γίνουν λουλούδια που μεγαλώνουν και ανθίζουν σιγά- σιγά.

Ξεκινάει η Δανειστική Βιβλιοθήκη

Ξεκινάει η Δανειστική Βιβλιοθήκη.
Επιλέγουμε ποια βιβλία θα μπορούμε να δανειζόμαστε.
τα βιβλία τα εκθέτουμε.


Ο καθένας αναλαμβάνει να βρει την καρτέλα από 2 βιβλία.
Η καρτέλα είναι φωτοτυπία του εξώφυλλου σε σμίκρυνση.
 Τοποθετούμε την καρτέλα στο μέσα μέρος του οπισθόφυλλου, όπου υπάρχει ένας φάκελος.

Γεωμετρικά Σχήματα 1


1. Παραμύθι 


Ξεκινώντας με  το παραμύθι Η Οικογένεια Τρίγωνου ξεκινήσαμε το ταξίδι στη χωρά των σχημάτων και επειδή ακόμα είναι αρχή, στόχος ήταν κυρίως η αναγνώριση των σχημάτων, η γλωσσική καλλιέργεια, και η καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της φαντασίας.

Τα παιδιά έκοψαν  σχήματα σε διάφορα μεγέθη και χρώματα. τα τοποθέτησα ανακατεμένα πάνω στα τραπεζάκια. Τα παιδιά χορεύουν με τη συνοδεία μουσικής.
μόλις σταματήσει η μουσική παίρνουν ένα σχήμα πάνω από το τραπέζι και το τοποθετούν κάτω από την καρτέλα που γραφεί το όνομά  του. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να τελειώσουν τα σχήματα. (φυσικά και προηγήθηκαν παιχνίδια με τον πινάκα αναφοράς των σχημάτων, τον οποίο και συμβουλευόταν τα παιδιά κάθε φορά που χρειαζόταν)



2. Ομαδοποιήσεις 




Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2012

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: Σημεία των καιρών….


ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

          
Σημεία των καιρών….
Αποτελεί πλέον κοινοτοπία η διαπίστωση ότι οι σχολικές τάξεις γίνονται ολοένα και περισσότερο ανομοιογενείς με μαθητές διαφορετικών ικανοτήτων, αναγκών και ενδιαφερόντων μια και ένας μεγάλος αριθμός μαθητών  προέρχεται από διαφορετικά κοινωνικά, πολιτισμικά και εθνικά περιβάλλοντα.
Η Εκπαίδευση σεβόμενη το κάθε παιδί και το δικαίωμα του στη γνώση έχει αλλάξει προσανατολισμούς και υπερασπίζεται την εξάλειψη των ανισοτήτων.
Ο σεβασμός του κάθε συνανθρώπου ανεξάρτητα από  την φυλετική και  εθνική του προέλευση, τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις και τις πολιτιστικές του καταβολές αποτελεί βασικό πυρήνα στην εκπόνηση προγραμμάτων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η διαπολιτισμική εκπαίδευση αναγνωρίζει την αναγκαιότητα της αρμονικής και ειρηνικής συμβίωσης στον ίδιο κοινωνικό χώρο ατόμων με διαφορετικά ήθη και έθιμα, παραδόσεις και τρόπο ζωής για να καταπολεμηθούν οι διάφορες προκαταλήψεις και  να αντιμετωπιστεί η ξενοφοβία και ο ρατσισμός.
Όσον αφορά τη διαπολιτισμική αγωγή στο σχολείο κατά την εκπαιδευτική πράξη, υπάρχουν συγκεκριμένοι μέθοδοι διδασκαλίας, αλλά και αναλυτικά προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς.

Οι νέες μισθολογικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις


Οι νέες μισθολογικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις (Ν.4093/2012)

Ο ειδικός συνεργάτης της ΔΟΕ Γιάννης Μπαλάγκας
* του Γιάννη Μπαλάγκα
Ειδικού συνεργάτη Δ.Ο.Ε.


Ψηφίστηκε και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο Ν.4093/2012  (ΦΕΚ 222Α)   που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων  διατάξεις μισθολογικές αλλά και συνταξιοδοτικές που αφορούν τους υπαλλήλους τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα.

Οι κυριότερες διατάξεις που αφορούν τους εκπαιδευτικούς για μισθολογικά και συνταξιοδοτικά θέματα είναι:

          Α. ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ


  1. Καταργούνται από 1-1-2013 τα επιδόματα  Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους.

  1. Αναστέλλεται από 31-10-2011 μέχρι 31-12-2016  η σταδιακή περικοπή της υπερβάλλουσας μείωσης (προσωπικής διαφοράς) από τις αποδοχές όσων υπαλλήλων προέκυψε με την ένταξή τους στο νέο μισθολόγιο.
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με το ν.4024/2011 άρθρο 29 παρ 2 και την υπ’ αριθμ. οικ. 2/20433/0022/8-3-2012  εγκύκλιο της 22ης Διεύθυνσης Μισθολογίου του Γ.Λ.Κ. εφόσον με τις διατάξεις του νέου μισθολογίου προκλήθηκε μείωση στις αποδοχές του υπαλλήλου μεγαλύτερη από το 25% του συνόλου των αποδοχών που ελάμβανε ο υπάλληλος στις 31-10-2011, η μείωση αυτή κατανεμήθηκε ως εξής:
Το 25% της μείωση αυτής καταβλήθηκε από 1-11-2011 έως 30-10-2012 και η υπερβάλλουσα μείωση κατανεμήθηκε ισόποσα σε χρονικό διάστημα 2 ετών από 1-11-2012. Αυτή η υπερβάλλουσα μείωση αναστέλλεται μέχρι 31-12-2016. (αυτή η ρύθμιση  αφορά ελάχιστους εκπαιδευτικούς)
       Διευκρίνιση: Με αφορμή ερωτήματα συναδέλφων σχετικά  με την περικοπή των οικογενειακών επιδομάτων που αναφέρει ο νέος ασφαλιστικός νόμος, διευκρινίζουμε ότι η περικοπή αυτή δεν αφορά τα οικογενειακά επιδόματα που χορηγούνται στους δημόσιους υπαλλήλους   σύμφωνα  με το ν.4024/2011, τα οποία  θα εξακολουθήσουν να χορηγούνται χωρίς να επέρχεται καμία μεταβολή στον τρόπο χορήγησης αλλά αναφέρεται στα επιδόματα των τριτέκνων , πολυτέκνων  που χορηγούνται από τη Γενική Γραμματεία Πρόνοιας του Υπουργείου Εργασίας

Σάββατο, 3 Νοεμβρίου 2012

Δημήτρης Μπράτης: Χρήσιμες πληροφορίες για τη διαδικασία ψηφοφορίας στις εκλογές της 5ης Νοέμβρη για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων

Δημήτρης Μπράτης: Χρήσιμες πληροφορίες για τη διαδικασία ψηφοφορίας στις εκλογές της 5ης Νοέμβρη για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων

Σάββατο, 03 Νοέμβριος 2012 09:20
Χρήσιμες πληροφορίες για τη διαδικασία ψηφοφορίας στις εκλογές της 5ης Νοέμβρη για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
           
                Τη Δευτέρα 5 Νοέμβρη 2012 ψηφίζουμε για την εκλογή των αιρετών εκπροσώπων μας στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Η ψηφοφορία θα γίνει από τις 9 το πρωί μέχρι και τις 5 το απόγευμα. Οι συνάδελφοι θα πρέπει να έχουν μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα.
                Ψηφίζουμε για τρία συμβούλια , γι΄ αυτό υπάρχουν και τρεις κάλπες .Μία για το ΠΥΣΠΕ, μία για το ΑΠΥΣΠΕ και μία για το ΚΥΣΠΕ.
Τα ψηφοδέλτια έχουν χρώμα λευκό, γαλάζιο και πράσινο.
  • Τα λευκά περιλαμβάνουν τους υποψήφιους κάθε συνδυασμού για τα περιφερειακά συμβούλια (ΠΥΣΠΕ) ,
  • Τα γαλάζια τους υποψήφιους για τα ανώτερα περιφερειακά συμβούλια (ΑΠΥΣΠΕ)
  • Τα πράσινα τους υποψηφίους για το κεντρικό υπηρεσιακό συμβούλιο (ΚΥΣΠΕ) .
                Καθένα από τα ψηφοδέλτια περιλαμβάνει αλφαβητικά το ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμο των υποψήφιων αιρετών μελών.
                Κάθε ψηφοφόρος αφού πάρει από την εφορευτική επιτροπή τρεις δέσμες ψηφοδελτίων (μία για κάθε συμβούλιο ΠΥΣΠΕ- ΑΠΥΣΠΕ-ΚΥΣΠΕ) όλων των συνδυασμών,    σημειώνει στο ψηφοδέλτιοΜΕΧΡΙ ΔΥΟ ΣΤΑΥΡΟΥΣ για τους υποψήφιους του ίδιου συνδυασμού (δύο σταυρούς στο λευκό ψηφοδέλτιο για το ΠΥΣΠΕ , δύο σταυρούς στο γαλάζιο ψηφοδέλτιο για το ΑΠΥΣΠΕ και δύο σταυρούς στο πράσινο ψηφοδέλτιο για το ΚΥΣΠΕ. Εξυπακούεται ότι μπορεί να ψηφίσει διαφορετικό συνδυασμό για κάθε συμβούλιο ).
Αφού σημειώσει τους σταυρούς προτίμησης, τοποθετεί:
α) ένα από τα λευκά ψηφοδέλτια στο λευκό φάκελο ,
β) ένα από τα γαλάζια ψηφοδέλτια στο γαλάζιο φάκελο ,
γ) ένα από τα πράσινα ψηφοδέλτια στον πράσινο φακέλου.

                Στη συνέχεια σφραγίζει τους φακέλους και τους ρίχνει στην αντίστοιχη   ψηφοδόχο.
                Oι εκλογές αυτές γίνονται με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και των υπηρεσιών του, επομένως ψηφίζουν όλοι οι συνάδελφοι που είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους.
                Επισημαίνω ότι οι συνάδελφοι που θα ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα , δικαιούνται  άδεια μιας (1) ημέρας, την ημέρα της ψηφοφορίας , και θα πάρουν γι΄αυτό βεβαίωση από την εφορευτική επιτροπή, ότι ψήφισαν , την οποία και θα προσκομίσουν στην Υπηρεσία τους.

Δημήτρης Μπράτης