Τετάρτη, 31 Οκτωβρίου 2012

Αχ φίλοι, που είστε ασφαλείς, γιατί τόσο είστε εχθρικοί;




Όταν αυτοί που αγωνίζονται ενάντια στο Άδικο
δείχνουν τα πληγωμένα τους πρόσωπα
είναι η ανυπομονησία εκείνων που ήταν ασφαλείς
μεγάλη

Γιατί παραπονιέστε, ρωτάνε
παλέψατε το άδικο! Τώρα
αυτό σας νίκησε: σωπάστε λοιπόν

Όποιος αγωνίζεται, λένε πρέπει να ξέρει να χάνει
όποιος ψάχνει τον καυγά, μπαίνει σε κίνδυνο
όποιος συμπεριφέρεται βίαια
δεν μπορεί να κατηγορεί τη βία

Αχ φίλοι, που είστε ασφαλείς
γιατί τόσο εχθρικοί; Εμείς είμαστε
οι εχθροί σας, που είμαστε οι εχθροί του Άδικου;
Αν οι αγωνιστές εναντίον του Άδικου νικηθούν
το άδικο πράγματι δεν έχει δίκιο

Οι ήττες μας δεν αναδεικνύουν
τίποτε παραπάνω από το ότι
είμαστε λίγοι
αυτοί που παλεύουν ενάντια στο κακό
κι από τους θεατές περιμένουμε
τουλάχιστον να ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ

Μπέρτολντ Μπρέχτ

Ομάδα Νηπιαγωγών:Η Προσχολική εκπαίδευση μπορεί να βγει από τον πάγο…


Ομάδα Νηπιαγωγών

Η Προσχολική εκπαίδευση μπορεί να βγει από τον πάγο….


Σε θετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε χθες, Τρίτη 30/10/2012, η συνάντηση του  Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΟΕ, παρουσία τριών εκπροσώπων νηπιαγωγών με τον  υφυπουργό Παιδείας κ. Θεόδωρο Παπαθεοδώρου, προκειμένου να συζητηθούν τα σοβαρά και χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει η Προσχολική Αγωγή στην Ελλάδα.
Καταθέσαμε την αγωνία και την ανησυχία,  όλων των συναδέλφων νηπιαγωγών, για το μέλλον και την προοπτική του κλάδου μας.
Τονίστηκε ο καθημερινός αγώνας που δίνεται στα νηπιαγωγεία,  που καλούνται να λειτουργήσουν μέσα σε συνθήκες τριτοκοσμικές, σε κτίρια ακατάλληλα, με μεγάλο αριθμό παιδιών, με ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή, εγκλωβίζοντας την προσχολική εκπαίδευση, που για χρόνια είναι το αποπαίδι της εκπαίδευσης, ….ο «φτωχός συγγενής».
Τα κύρια ζητήματα που τέθηκαν ήταν :
·        Η θεσμοθέτηση του ωραρίου των νηπιαγωγών.
·        Η κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή.
·        Η ενίσχυση και όχι η αποδυνάμωση του ολοήμερου νηπιαγωγείου.
·        Η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση.
·        Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων .
·        Η ύπαρξη προγραμματισμού και η ανάγκη πραγματοποίησης θεσμικών αλλαγών .
·        Δημιουργία ομάδας νηπιαγωγών που θα μελετάει και θα προτείνει για θέματα που αφορούν την προσχολική εκπαίδευση.
·        Τροποποίηση του ΠΔ για την οργάνωση και λειτουργία του νηπιαγωγείου.

Δευτέρα, 15 Οκτωβρίου 2012

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΠΑΣΚ:ΣΤΗΡΙΞΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ





ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΠΑΣΚ 

ΣΤΗΡΙΞΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο αποτελεί έναν από τους πλέον σημαντικούς θεσμούς της Πρωτ/θμιας Εκπ/σης, που αγκαλιάστηκε με ιδιαίτερη χαρά από γονείς (ιδιαίτερα εργαζόμενους) και εκπαιδευτικούς (διορισμός νηπιαγωγών ,διεύρυνση ωραρίου με περισσότερες δραστηριότητες) .

Η ίδρυσή του ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες εξασφαλίζοντας ίσες ευκαιρίες για τα παιδιά στην εκπαίδευση ενισχύοντας συγχρόνως το ρόλο της κρατικής μέριμνας με στόχο τη μείωση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων.

Η επιτυχία του προγράμματος στηρίζεται στη συνεργασία των νηπιαγωγών σε μια ενιαία γραμμή δράσης. Το ημερήσιο πρόγραμμα είναι ενιαίο και οι δραστηριότητες που πραγματοποιούνται έχουν συνέχεια και συνάφεια.

Πιστεύουμε ότι η  πρόωρη αποχώρηση των νηπίων με την καθιέρωση ενδιάμεσης ώρας αποχώρησης το διάστημα από 13:45 – 14:00(την οποία προωθεί το Υπουργείο με απόφαση του Αριθ. Πρωτ. Φ.32/339 /124196      /Γ1) αποδυναμώνει και  αλλοιώνει τον χαρακτήρα και το ρόλο του ολοήμερου νηπιαγωγείου.

Σάββατο, 13 Οκτωβρίου 2012

ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΑΠΌ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση





1. Να δείχνετε κατανόηση και να παρέχετε την απαραίτητη ψυχολογική υποστήριξη.

2. Να συζητάτε με το μαθητή το πρόβλημά του και να αποφασίζετε μαζί για τους τρόπους εξέτασης και αντιμετώπισης μέσα στην τάξη. Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

3. Να δίνετε την ευκαιρία στο παιδί να διακριθεί σε κάποια άλλη δραστηριότητα ή μάθημα και να ενθαρρύνετε τις προσπάθειες του.

4. Να αποφεύγετε τις συγκρίσεις μέσα στην τάξη.

Πέμπτη, 4 Οκτωβρίου 2012

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ





Αγαπητοί συνάδερφοι,

Σήμερα γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών. Γιορτάζουν οι άνθρωποι, οι επιστήμονες, οι επαγγελματίες που δίνουν καθημερινά την ψυχή και το σώμα τους στο απαιτητικό έργο της εκπαίδευσης της νέας γενιάς.
Στις δύσκολες μέρες που ζούμε ,πολλές φορές η ευθύνη γίνεται δυσβάσταχτη. Βαλλόμαστε από παντού και ταυτόχρονα η εσωτερική φωνή της συνείδησης μας μάς καλεί να σταθούμε ορθοί , αξιοπρεπείς να διδάξουμε αρχές και αξίες , που η ίδια η κοινωνία έχει καταρρακώσει.
Η αντιμετώπιση από πλευρά πολιτείας μπορεί να χαρακτηριστεί τουλάχιστον απαξιωτική. Ο αγώνας μας είναι πολυμέτωπος.

Ενωμένοι ας φέρουμε εις πέρας όλους τους αγώνες εντός και εκτός τάξης και ας είμαστε εμείς το ελπιδοφόρο παράδειγμα για την ανάταση της πατρίδας μας και του πολύπαθου ελληνικού λαού.

Η γραμματέας της  
ΠΑΣΚ-ΔΗΣΥ ΠΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Μαλέα Βασιλική

Τετάρτη, 3 Οκτωβρίου 2012

ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΣ

Τις  πρώτες μέρες παιζουμε διάφορα παιχνίδια με τα ονόματά μας. 
Μερικές ιδέες τόσο για να τα μάθουμε, όσο και να καλλιεργήσουμε και άλλες δεξιότητες των μικρων μας μαθητών.




 


Φτιαχνουμε το πρόσωπο μας. 
Πρέπει να σχεδιάσουμε ένα κύκλο!

Βάζουμε μαλλιά, ζωγραφίζουμε τα χαρακτηριστικά μας.
 Γράφουμε το όνομά μας
 Παρουσιάζουμε τον εαυτό μας: ποιοι είμαστε, τι μας αρέσει


 Βλέπουμε τη φωτογραφία και βρίσκουμε το όνομα του φίλου μας
Σε ποιο όνομα ταιριάζει η φωτογραφία που κρατάμε;